RugTrainingsTherapie – RTT® – Fysiotherapie Spaland – Schiedam (foto)
Koekoekslaan 39 3121 XJ Schiedam (foto) Tel:(010) 4705043 Fax:0848685906 info@fysiospaland.nl

Bent u op zoek naar persoonlijke professionele zorg op maat ? Neem dan even de tijd om te lezen wie wij zijn en of wij iets voor u kunnen betekenen.

Wij zijn een team van gedreven, sportieve therapeuten en werken samen met u aan uw fitheid en herstel.

informatie

Wij hebben contracten met alle grote verzekeraars. Voor behandeling in onze praktijk heeft u geen verwijzing nodig.

RugTrainingsTherapie – RTT®

Therapie & Controle Training is een onderdeel van onze fysiotherapie.

Er zijn meerdere ontstaansfactoren bekend voor het ontstaan van a-specifieke lage rugpijn. Er is gebleken dat een verstoorde balans tussen belasting en belastbaarheid (wat iemand lichamelijk en geestelijk aankan) meespeelt. Behalve lichamelijke afwijkingen kunnen er zorgen zijn, spanning en rouw, overbelasting op het werk of ziekmakende relaties. U kunt gedachten en overtuigingen hebben over de mogelijke oorzaak van de klachten. Gedachten als ‘Ik heb een ernstige ziekte en ik kan er niets aan doen’ blijken het herstel te blokkeren. Soms speelt ook onbewuste angst voor bewegen een grote rol. Er kan ook sprake zijn van een inactieve levensstijl en/ofvan verlies van controle over bepaalde spiergroepen. Alle reden om in beweging te komen. Wij bieden u daarom individuele begeleiding in een vorm van klassieke behandeling gecombineerd met een systematisch opgebouwde training.

Kenmerken RTT®

• persoonlijk
  • kleinschalig
  • geen verwijzing nodig