Hoofdpijn – Fysiotherapie Spaland – Schiedam (foto)

Bent u op zoek naar persoonlijke professionele zorg op maat ? Neem dan even de tijd om te lezen wie wij zijn en of wij iets voor u kunnen betekenen.  Info videobellen of telefonisch consult ? zie pagina E-Health

Wij zijn een team van gedreven, sportieve therapeuten en werken gezamelijk met u aan uw fitheid en herstel.

De voorwaarden om het lichaam weer in een herstelmodus te krijgen, zijn divers. Zo zijn de juiste mentale staat, voeding en juiste verhouding tussen rust en belasting bekende voorwaarden om goed te herstellen.

Een basisvoorwaarde is natuurlijk het optimaal functioneren van gewrichten en spieren. Zo kan minimaal verstoord bewegen van gewrichten al klachten in stand houden en belemmerend werken voor het herstel. Steeds harder trainen kan de klachten dan zelfs verergeren. Wij richten ons dan ook naast de bovengenoemde voorwaarden op de gewrichts- en spierfuncties. Zo kunnen wij u helpen de juiste vrijheid te krijgen om middels training het oude niveau te bereiken.

meer dan fysio

• Telefonisch consult
  • Online Therapie : E-Health
  • Life Style Coaching
  • Dry Needling Nek Rug
  • Shockwave & Echografie
  • Master Manuele Therapie
  • Revalidatie & FysioFitness

Contracten met verzekeraars. Geen verwijzing nodig. ‘s Avonds geopend. Direct inplannen in de agenda

Hoofdpijn

Hoofdpijn is een veel voorkomende klacht en ook in onze praktijk zien wij ook regelmatig cliënten met hoofdpijn. Vooral van manuele therapie is bekend dat deze effectief kan zijn in de behandeling van verschillende vormen van hoofdpijn.
Hoofdpijn kan worden ingedeeld in vormen van primaire en secundaire hoofdpijn.
Met primaire hoofdpijn wordt de hoofdpijn omschreven als een apart syndroom waar vaak geen duidelijke oorzaak voor te vinden is. Met secundaire hoofdpijn wordt hoofdpijn bedoeld die het gevolg is van het innemen van bepaalde stoffen of die het gevolg is van een andere aandoening of ziekte.

Er zijn drie vormen van primaire hoofdpijn:

1. Migraine
  2. Tension type headache (ook wel spanningshoofdpijn genoemd)
  3. Clusterhoofdpijn

Van deze drie vormen is alleen de tweede vorm, de ‘tension type headache’, middels fysiotherapie te behandelen. De therapie is hierbij voornamelijk gericht op stressreductie.

Bekende vormen van secundaire hoofdpijn zijn medicatie-afhankelijke hoofdpijn, cervicogene hoofdpijn of cervicaal gerelateerde hoofdpijn. Deze laatste twee vormen van hoofdpijn worden beiden veroorzaakt door een stoornis uit de nek en zijn goed te behandelen middels manuele therapie of fysiotherapie. Verrichtingen die hierbij gebruikt kunnen worden, zijn onder andere massage, mobilisaties, oefentherapie, dry needling en ontspanningstechnieken. Als u bij ons in de praktijk komt met hoofdpijnklachten wordt er een uitgebreide intake uitgevoerd om een gepast behandelplan te kunnen opstellen. Er wordt dan ook beoordeeld of u beter bij een fysiotherapeut of manueel therapeut onder behandeling kunt komen.